Субота, 27.04.2024, 00:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Квітневський ліцей

Меню сайту
Категорії розділу
Різне [5]
Сценарії [1]
Захисти себе сам [1]
В цей нелегкий час треба вміти захистити себе самому. Поради для батьків та учнів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 89
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Цікаві сайти
Учитель мистецтва

Каталог статей

Головна » Статті » Різне

Методичні рекомендації з виховної роботи у 2013-2014році

 Виховання громадянина  України — актуальне і складне завдання.

Основною умовою виховання особистості є створення стимулюючого і розвивального виховного простору відповідно до потреб, інтересів особистості.

Пріоритети виховної діяльності навчальних закладів у 2013-2014 н.р. визначені нормативно-правовими документами: Національною стратегією розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»,  Концепцією загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання населення на 2013-2017 роки.

Накази Міністерства з питань виховної роботи:

1. Наказ від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»

2. Наказ від 25.01.2007 № 44 «Про затвердження заходів на виконання Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» на період до    2015 року»

3. Наказ від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»

4. Наказ від 30.12.2010 № 1313 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2010 № 2140 (План заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки)

5. Наказ від 30.12.2010 № 1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!» на період до                    2015 року»

6. Наказ від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

7.Наказ від 11.06.2012 № 677 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з формування громадянської культури та підвищення рівня толерантності у суспільстві»

8. Наказ від 19.07.2012 № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року»

9. Наказ від 03.08.2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року».

 Ключовим нормативним документом у сфері освітньої політики щодо виховання є наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Орієнтири виховання розроблені для практичного використання заступниками директора з виховної роботи, педагогами-організаторами, класоводами, класними керівниками у своїй практичний діяльності. Так у цьому документі подано перелік виховних заходів для проведення у школі.

Відповідно до орієнтирів  виховання  у сучасній школі виховання учнів здійснюється у контексті громадянської і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес.

Особливу увагу потрібно звернути  питанням  превентивного виховання.

Основними причинами вчинення неповнолітніми протиправних дій є: недостатній життєвий досвід, схильність до наслідування дорослих, не завжди позитивний вплив на дітей оточуючого середовища, намагання звільнитися від опіки з боку батьків, недостатній рівень самокритичного ставлення до власних вчинків.

Беручи  до уваги вище зазначене  пріоритетними в роботі навчальних закладів із означеної проблеми залишаються:

- упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;

- використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;

- ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;

- запобігання проявам екстремізму, расової та релігійної нетерпимості.

 З метою попередження насильства над неповнолітніми, підліткової злочинності та правопорушень, запобігання торгівлі дітьми педагогічним колективам необхідно здійснювати :

- внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічного працівника;

- інформувати служби у справах дітей, центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, дорадчий орган по роботі з сім’ями, які опинились у складних життєвих обставинах, при органах виконавчої влади;

- розробляти плани психолого-педагогічного супроводу таких дітей;

- контролювати відвідування ними навчальних закладів ;

- активно залучати до громадської та гурткової роботи в  загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах .

Особливої ваги набуває питання патріотичного виховання підростаючого покоління.

Указом Президента України «Про заходи у зв’язку   з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» передбачено проведення заходів з патріотичного виховання молоді, виховання шанобливого ставлення до пам’яті про Перемогу і ветеранів Великої Вітчизняної війни. На виконання спільного листа департаменту освіти  та обласної Ради організації ветеранів України (№ 285 від 6.10.2011 р.) та з метою патріотичного виховання дітей та учнів в усіх навчальних закладах мають бути створені  загони «Спадкоємці Перемоги», що дасть можливість більш змістовно проводити заходи по патріотичному вихованню підростаючого покоління, шефствувати над могилами і пам’ятниками воїнів.

Також важливим завданням школи є підготовка підростаючої молоді до дорослого, сімейного життя. В умовах постійних демографічних і соціальних змін в Україні (зростання кількості розлучень, самотніх людей, перевищення смертності над народжуваністю) втрачаються сімейні цінності, руйнуються відносини, підвищується ризик розлучень, знижується вага виховної функції сім’ї. Відродити в сімейному житті численні народні звичаї, котрі становлять серцевину сімейно-побутової культури і мають потужний виховний потенціал,  одне з  невідкладних завдань батьків, педагогів, усієї громадськості.

У  вихованні шанобливого ставлення до роду, сім’ї важливе значення має живе спілкування з найближчими людьми в колі родини у формі бесід і розповідей про далеких предків, рід, сім’ю, історію українського народу, рідного краю, села чи міста або селища. Для того, щоб успішно діяти, педагогу та класному керівникові необхідно добре знати історію української сім’ї.

Одним із головних критеріїв діяльності навчальних закладів має бути здійснення такої політики, при якій батьки відчувають свою визначальну роль у справах учнівського та педагогічного колективів.

Міністерство наполегливо рекомендує широко залучати до навчально-виховного процесу батьківську громадськість, проводити Батьківські форуми - відкриті діалоги безпосередніх і щирих дітей з досвідченими та мудрими батьками для вироблення спільних поглядів на вирішення проблем у стосунках, адже  запорукою порозуміння є спроба зрозуміти одне одного та зробити крок назустріч.

Для  успішної реалізації виховних завдань програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»  важливо оптимально використовувати усі можливості сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, створювати аналітичні веб-сторінки про стан виховної роботи в певній школі.

Навчальним закладам і надалі потрібно працювати над

створенням  центру виховної роботи

 Центр виховної роботи - це місце роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями, з школярами різних вікових категорій, які навчаються в даному закладі; членами первинних осередків дитячо-юнацьких об’єднань, які діють на базі закладу; класними керівниками, керівниками гуртків, об’єднань за інтересами, організаторами дозвіллєвої та виховуючої діяльності з дітьми.
           Центр виховної роботи рекомендується створювати в закладах освіти за наявністю приміщень, придатних для:
– організації малих форм ігрової діяльності з дітьми;
– засідань органів учнівського самоврядування та первинних осередків дитячо-юнацьких об’єднань;
– консультативної роботи з учасниками навчально-виховного процесу;
– творчої роботи педагогічних працівників.
            У навчальних закладах І-ІІІ ступенів може діяти центр  роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями, завідувач-педагог-організатор.
У навчальних закладах І-ІІ ступенів – кімната школяра, або учнівська кімната, або кімната роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями.

Рекомендації щодо оформлення 
центрів виховної роботи

1. Куточок державної символіки:

•         "Що необхідно знати про національну символіку”, Я – громадянин України”, "Символи моєї держави”, "Конституція України – основний закон нашої держави”, "Національні символи України”, "Держава – Україна – державні символи”;

•         Конституція України;

•         Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України "Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладів України” (07.09.2000, № 439);

•         Макети Прапора, малого Державного Герба України, текст Державного Гімну України;

•         Текст статті 20 Конституції України;

•         Правила використання Державного Прапора, Державного Гімну України.

Нормативно-правове забезпечення виховного процесу:
– Декларація прав дитини, Конвенція ООН Про права дитини, Конституція України, Закон України про освіту, Закон України "Про загальну середню освіту”, Закон України "Про молодіжні та дитячі організації”, Закон України "Про волонтерський рух”, Програма "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, інші нормативні документи Міністерства освіти і науки України та освітніх установ, Укази і розпорядження державних органів з проблем виховання.
– Методична, довідкова література, інформаційні матеріали з проблем виховання школярів.
– Матеріали що готувалися до нарад, педагогічних рад тощо.

 

Матеріали з досвіду організації правоосвітньої та правовиховної роботи серед неповнолітніх:
– соціальний паспорт школи;
– картки особистого обліку дітей, схильних до правопорушень;
– інформаційні банки даних про дітей, схильних до правопорушень, проблемні сім’ї, в яких виховуються діти школи;
– матеріали ради профілактики, угоди про співпрацю з працівниками правоохоронних органів


Стенди: "Шкільний кур’єр” ("Голос школи”, "Інформує рада учнівського комітету”, "Шкільний вісник”, "Інформаційний вісник”):

•         Організаційно-функціональна структура учнівського самоврядування.

•         Склад ради органу учнівського самоврядування.

Волонтерська діяльність

"Вони потребують твоєї допомоги”:

  Структурна модель (карта-схема) організації діяльності учнів школи за місцем проживання: груп милосердя, постів взаємодопомоги, членів волонтерського руху тощо.

•         Списки людей, які потребують особливого піклування.

 

 

Категорія: Різне | Додав: teacher (12.02.2014)
Переглядів: 684 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Права дитини
Форма входу
Пошук
Корисні лінки
Друзі сайту